Föreningen har avtal med HSB Göteborg om förvaltningen av våra fastigheter. Det betyder att det är HSB du kontaktar vid frågor eller felanmälan som har med fastigheten att göra. Det kan till exempel vara en vattenläcka, trasig lampa i trapphuset eller stopp i avloppet. Innan du felanmäler, titta i stadgarna och broschyren Vem ska underhålla bostadsrätten? om underhållet är ditt eller föreningens. Är underhållet ditt, debiteras du av HSB.
Gör din felanmälan här eller ring HSB Kundtjänst vardagar på telefonnummer 010-442 24 24.
Öppettiderna för felanmälan via telefon är:
Måndag-fredag 08:00-16.30
Vid akuta fel efter kontorstid kontakta Securitas på telefonnummer: 010‑470 55 98. Akuta fel kan till exempel vara en vattenläcka eller strömavbrott.
Tänk på att i din anmälan tydligt ange ditt namn, förening (Brf Albert), ditt lägenhetsnummer och din adress, eftersom HSB tar emot felanmälningar från hela Göteborg.